Tuesday, June 17, 2014

Kekuatan.

Bismillahirrahmanirrahim.. Hari yg entah keberapa dan aku masih macamni. Macam apa? Macamni. Haha. Susah nak eksplain,senang nak rasa. Tuhan tahu dan kau pon pernah rasa. Ya,kau di luar sana. Hari makin berlalu pergi dengan kenangan yg tak sudah. Mata sudah hampir tamat menghabuskan sisa baki air mata yg kerapkali betakung minta dilepaskan. Moga Tuhan beri sedikit lagi kekuatan. Kekuatan yg aku tak jangkakan. Tolong lah Tuhan. Kau gantikanlah semua rasa rindu,sayang dan cunta hamba-Mu ini untuk-Mu. Benar,kau takkan menguji hamba-Mu diluar kemampuan. Cuma,aku minta dipertambahkan kekuatan yg luar biasa agar keesokan hari aku mampu tersenyum sendiri tanpa minta disuruh. Puas aku berdoa,bertasbih. Agar rindu bisa dipindahkan untuk-Mu Tuhan. Moga suara hati yg kecil ini kau dengar. Ya,hebat sungguh perancangan Tuhan. Tersentak aku terfikir. Kerdilnya aku. Susah macamni baru aku mula sujud memohon pertolongan. Susah macamni,baru aku mula bertasbih mohon kekuatan. Ingat lagi aku dgn kata2 seorang teman. 'Hg boleh gerenti sapa jodoh hg?' Yes yes yes. Sekarang baru aku faham. Aku tak mampu. Aku cuma pereka jalan cerita. Dan kesudahannya cuma Tuhan yg tahu. Org yg bersabar akan dapat balasan yg indah nanti. Lalu,aku putuskan utk terus bersabar menghadapi kehidupan yg tak mudah spt yg diimpikan. Hati siapa yg tak terusik bila kebahagiaan ditunjukkan. Hati siapa yg tak ingin punya suami,zuriat penyambung doa? Tapi,perancangan Allah itu hebat. Mungkin kalau bukan di sini,di syurga nanti yg sedang menanti? InsyaAllah pasti. Tamat nukilan hari yg entah keberapa aku bertahan.

No comments:

Post a Comment