Sunday, October 30, 2011

Bingit

Hari Pertama
Mangsa-mangsa yang dilalikan guwa kumpul beramai2 di pondok usang berdekatan asrama. Besok baru guwa mulakan tugas. Guwa mahu mereka tersiksa bersama-sama di sana.

Hari Kedua
Mangsa yang dikumpulkan guwa hantar ke 'atas' satu persatu. Dimulakan dengan mangsa pertama. Guwa buka ikatan mulut dan gantikan ikatan tersebut dengan staple2. Tersusun cantik guwa rapikan di mulut mangsa. Lebihan, guwa gunakan untuk mangsa kedua. Usai membenamkan staple di mulut mangsa pertama dan kedua, guwa teruskan dengan rantaian kasih. Guwa pakukan kepala masing2 menggunakan tukul yang guwa peroleh dari rumah usang tersebut. Nice! Kedua2 guwa ikat sambil paku terbenam beberapa bilah di kepala. Duduk rapat2, senang mahu di hantar ke 'atas'.


Hari Ketiga
Mangsa ketiga guwa hantar sekaligus bersama mangsa ke empat. Guwa beli siap2 lintah yang digemari sang ikan, guwa tabur banyak2 dalam mulut. Jahit. Biar sang lintah jalankan kerja. Lebihan sang lintah,guwa taburkan dalam belahan perut yang sudah guwa lakukan laparatomy. Jahit semula. Guwa mahu sang lintah beranak pinak di dalam perut, usus. Awesome!

Hari Keempat
Sang mangsa kelima dan keenam merayu-rayu mahu dilepaskan. Guwa senyum tanda setuju. Guwa lepaskan mereka pergi. Berlari2 anak mereka tanpa mengetahui yang badan mereka sudah guwa suntik virus-virus cinta iaitu sang HIV,Hepatitis yang guwa dapatkan dari sang rakan; doktor Khairil. Geli hati. Guwa biarkan mereka hidup bahagia 2,3 tahun tanpa mengetahui mereka akan tersiksa selama 2,3puluh tahun. Oh!

************************************************************

Suasana hiruk pikuk di sepanjang koridor membuatkan guwa tak dapat tidur malam, membaca dan bermeditasi. Puak-puak dari golongan kulit hitam sentiasa menggangu kahidupan seharian guwa. Kadang-kadang, di hadapan bilik guwa dijadikan tempat bergaduh, tempat melunaskan rindu kepada pakwe masing-masing. Pernah sekali dua guwa tegur, namun kebisingan tetap berleluasa. Tiada lagi perasaan respek terhadp guwa dan rakan-rakan yang lain. Bingit ! Guwa benci kebisingan. Akhirnya, guwa ambil keputusan sendiri untuk tamatkan kebisingan. Nescaya tiada lagi hiruk pikuk puak berkulit hitam.

*senyum

No comments:

Post a Comment