Thursday, May 5, 2011

mesin basuh baju cap penasonik



jeng3.segalnya berlaku apabila...
tgh2 aku leka dan ceria melayari laman web sosial,tetiba bebdk blik aku mngadu lpau2.
xpsai2 depa kuaqkan segunggus benda mkn..
aku jeling2 jah.bajet kool.mls nk amek port.

"ahh,,biaq laa depa nk mkn.aku da telan nsik sebukit td.knyang lagik"
namun,naluri aku utk mengepau mknn tersebut smkin melonjak2..sngaja aku berpura2 bertanya..

"kak,neh mknn kuarga ke,,persendirian pnya??"
dgn rilek kucen depa mnjwb...

"personal laa dek.alah,mkn je.bnyk lagik.."
hahahah,yes!.plan aku burjaya.getus aku dlm hati..

tgh2 depa dok pulun mkn,aku yg koolnye sngaja jah bkak belog spa ntoh.soh laa mereka bc beramai2 dgn hrpn perhatian mreka tertumpu ke arah itu.hah!.burjaya jugak akhirnya..

perlahan2 aku mndekati mknn yg dibukak mereka..spntas kilat aku cba mngabehkn mknn tersebot..
ishh tataw knpa laa aineh asa lapaq sunggo!

sdg aku leka membaham mknn tersebut,bdk bilik aku mengganggu lgik..demm!.getusku dlm aty..

"woi,jom p bwh,cuci bju".pinta bdk blikku dgn nada memujuk..
"jomm lee.ang supply sbun k"
hek,sekali lgik aku berjaya mengepau nya..

sesampai dibawah,ada laa 2baldi baju yg ready utk disental olh mesin msoh kluaran penasonik tersebut..stlh berbincang,aku dan bdk blik aku terus amek kputusan utk balik lepak kt bilik dlu.

sejam berlalu,kami turun lagik.dgn hrpn,turn kmi da smpy.
hampa,baldi yg tdnya 2bjik tetiba bertambah jdk 4bjik.
aku apa lagik.tanpa segan silu memaki baldi2 tersebut.
ahh,jnji puas.ayam sunggo!

kmi nek semula ke bilik sbb tetiba radio buruk hostel hingaq bg announcement soh p klaz.
"xpa weh,blik klaz stg kita cuci"
sja jah aku pujuk bdk bilik aku dgn hrpn bliau tros cuci pkai mesin.
ahh,mmpoih laa kalo xcuci pkai mesin,xpsai aku kna kuaq sbun sndrik.
uih,jimat2.hahahah

blik dri kelas kira2 pukoi4.30 ptg,kmi p lgik tgok baldi.
smpai2 kt pn2,aku maki lagik.ahhh,xguna maki sja if tadak action.
lalu,aku dan bdk blik aku amek kputusan utk potong line.

"ahh,aku xkira,da 3x aku tuwun,xbleh cuci2 lgik.biaq2"
aku ulang ayt yg sma 6x smpy bdk bilik aku stuju.

mesin yg tdinya tgh rinse,aku troih jadikan spin.hahah,yes!
laju pon.bwu 3menet spin,aku da stopkan sndrik..
hahahah,cpt pon brenti.

bju2 yg tdnya dlm mesin ntoh kpunyaan spa,aku msok dlm bldi bliau.
gla aku jgk kne kutip suaq2 kecik depa.ayam sunggo!.maki aku lagik.

namun akhirnya,msok jgk bju aku dlm mesin stelah pnt aku wt dosa maki2,potong line,etc,akhirnya aku berjaya menyudahkan pencucian aku tepat jam 20:00.
gla,lma sunggo cuci bju aineh.ada kot dlm 6jam.

oleh itu,silalah bagi line kt aku tyme nk cuci bju if tamaw aku cptkn cucian hampa 2.
sesunggohnya aku mmg xbpa nk pnyabaq.
lalalala

_end

No comments:

Post a Comment