Monday, September 19, 2011

Dendam itu

Usai makan petangmguwa segera ke kolej. Sudah guwa pastikan awal2 lagi yang pensyarah guwa masih berada di sana. Ya,dendam guwa masih belum terbalas. Teringat lagi guwa dan sang rakan merayu2 minta kami diberi pelepasan disebabkan faktor peperiksaan. Namun,pelepasan itu tidak kami perolehi. Akibatnya,guwa dan sang rakan terpaksa berhempas pulas di tempat kerja sehingga lewat jam 9 malam. Sudahlah besoknya guwa akan menduduki peperiksaan. Kepenatan di tempat kerja belum terurai,terpaksa pula berhempas pulas menelaah. Akibat kepenatan,guwa fail subjek tersebut dan mengecewakan orang tua guwa.

Ah,kali ini guwa benar2 nekad. Usai menambah tenaga,cepat2 guwa pergi mendapatkan sang pensyarah kesayangan. Guwa beritahunya bahawa guwa mahu mendapatkan kepastian mengenai soalan yang guwa kurang pasti. Sang pengarah bersetuju lantas mengajak guwa ke biliknya. Guwa ikut perlahan2 dari belakang. Tidak sabar2 guwa mahu balas segala dendam itu sejak dari guwa semester pertama. Guwa segera capai kayu yang bersisa di tepi;hayun,tepat ke sasaran. Sang pensyarah jatuh,terbaring sambil sisa2 darah melekat dilantai. Guwa keluarkan talifon bimbit dan hantar pesanan ringkas kepada sang rakan yang beriya2 mahu membantu.

SIAP,KAU BOLEH DATANG SEKARANG
2minit cuma,guwa lihat sang rakan tiba berkejar kejaran sambil tersenyum. Lantas,kami seret sang pensyarah menuju ke destinasi selamat. Bilik sang pensyarah guwa jadikan tempat untuk lunaskan segala amarah. Masuk,kunci dan jalankan kerja.

Sang rakan lebih tertumpu kepada bahagian atas manakala guwa pula lebih gemarkan bahagian extrimities yang mempunyai banyak daging2 segar di situ. Kaki,tangan diikat ke atas bangku yang menjulang namanya. Ah,sudahlah sikap buruk,mahu pula dijulang2!


Kerja2 dimulakan.paku2 payung yang digunakan untuk menampal nota2 kecil diambil sang rakan.dicucuk perlahan2 ke atas bola mata.terdengar erangan perlahan sang pensyarah. Ya,erangan itu yang kami mahukan. Seperti mana kami merayu2 meminta simpati,seperti itu jugalah sang pensyarah merayu2 minta dilepaskan. Paku2 payung yang kerdil mula mengambil tempat tepat dalam bola mata. Biar buta kedua2nya. Satu,dua,tiga dan lima paku payung kerdil itu dilekatkan di situ.


Kakinya guwa hentak guna kayu yang guwa jumpa tadi. KRAKKK,KRAKKK... terdengar bunyi tulang belulang tercerai dari salah satu darinya. puas;guwa mula siat2 kulit kaki dan lengannya. Kulit itu mahu guwa abadikan dalam bilik itu nanti sebagai kenag kenagan. Darah yang ken=hanyiran segera guwa cover menggunakan perfume kegemarannya. Ah,nikmat!

Jeritan semakin kuat terpancul. Guwa biarkan muzik indah itu terus berkumandang sambil guwa dan sang rakan menjalankan tugasan. Semuanya perlu disiapkan secepat mungkin. Mata pena yang bertaburan di meja guwa tidak sia2 kan. guwa ambil dan cucuk2 perutnya. Guwa rodok,gunting halus2 isi perut yang membuak2 mahu keluar. Gunting,gunting dan gunting lagi. Bahagian kepala guwa hentak2 di meja. Guwa tambah hentakan dengan segala benda keras yang guwa jumpa. Ya,otak dan hati. Organ terpenting yang guwa mahu semadikan sebagai kenangan nanti. Otaknya yang tidak tahu berfungsi dan hati yang tak punya perasaaan itu mahu guwa abadikan. Guwa sudah fikir mah beri sang burung makan. Guwa mahu otak dan hati itu dibawa terbang. Biar bebas macam guwa agar sang pensyarah faham kehendak guwa.

Hampir 1jam kerja2 tersebut dilakukan,guwa dan sang rakan duduk kepenatan sambil memerhatikan seni yang kami hasilkan tadi. Indah. Penat,namun kepusan yang diperoleh terlalu sukar untuk ditafsir. Seketika,guwa rasakan pangkat dan kata2 nya sudah terbakar menjadi debu. Tiada lagi halangan untuk guwa berjaya selepas ini. Puas.
*senyum

No comments:

Post a Comment